Hemlighet nr. 6

Se, jag håller vad jag lovar. Ok, mest för min faster och hennes följe är hemma hos oss... Har inte så mycket gemensamt med en shopaholic till pensionär. En perfekt inledning till min sjätte hemlighet!:
Jag gillar inte shopping
Den troligtvis största stereotypen när det gäller tjejer är att vi tycker om att shoppa, antagligen för att det finns ett stort sortiment av prylar just för tjejer. Men jag avskyr det, varje minut är som en plåga. Det är kul att flumma runt på köpcentret med vänner då och då, men att spendera timmar på att samla på sig påse efter påse, tömma plånboken och få skoskav, vem tycker om det?

Personligen tycker jag shopping är dumt, 1: Det slösar tid, in i affären, köp det du behöver, gå. Ska det vara så förbaskat svårt? 2: Det bara sänker ens självförtroende. Man går runt och matas ständigt med information om hur otillräcklig man är, att man har fel frisyr, fel hårfärg, fel skor, fel kropp, fel smak, fel allt. Och 3: Man bränner sina pengar i onödan. Jag vill gärna handla så praktiska grejer som möjligt, trots att det estetiska även är viktigt.


Nej tycker inte om shopping, går bara frivilligt med på det om någon vill bjuda på fika.

Kommentarer

Populära inlägg