Hemlighet nr. 4

Kom just hem från kyrkan (igen), och efter en lång och väldigt intressant, filosofisk diskussion med en medlem i jesuitordern. Det. Var. Helt. Fantastiskt. Jag tänker på ett sätt jag aldrig ens kunnat drömma om tidigare. Det går inte ens att förklara, an tog tänkandet till en helt ny nivå! T.ex. som svar på frågan "vad är kärlek" svarade han med andra frågor, vad ser DU som kärlek? Attraktion? Sex? Eller att fullborda den andra. Hans svar var ganska komplicerat, men så logiskt och rimligt att man spärrade upp ögonen och bara "wow!"
http://kosmetikasskola.mix.lv

Men i alla fall, ska hålla mig till bloggens tema, och avslöja kvällens hemlighet nr. 4! ..........
Jag avskyr min näsa
Ja, det kanske låter löjligt, vem bryr sig om hur min näsa ser ut, bara den fullföljer sitt syfte? Men jag kan inte hjälpa det, den kroppsdel jag gillar minst med mig själv är nog min näsa. Den verkar så stor och klumpig eller vad man ska säga. Vissa säger att den är fin, rak näsrygg och hela köret. Men jag ser den bara som....stor. Tycker den gör hela min ansiktsprofil riktigt konstig...
Å andra sidan så tycker jag att näsan är den enda saken som gör att jag inte ser helt svensk ut, utan att man ser att jag är från balkan. Jag menar, ljust hår, blå-gröna ögon och en riktigt konstig dialekt som är en mix av lundensiska och något annat... Så tekniskt sätt borde näsan vara min stolthet, då jag älskar mitt hemland. Men icke, avskyr den. Rentav avskyr.

God natt allihopa, sussa sött, kom ihåg ni är alla vackra som ni är, även om ni inte heller tycker om era näsor. Det är de som gör er unika, glöm inte det! (Skrev 1 1/2 timme om framtidens skönhetsideal idag på nationella proven, så det är inte riktigt borta än...)


Kommentarer

Populära inlägg