Hemlighet nr. 2

Oj va lätt det är att man glömmer sådana här saker! Dagarna blir ganska stressiga i och med nationella proven. Men man ska ändå försöka hålla humöret uppe!

Dags för veckans andra hemlighet! Funderade faktiskt ett tag på vad jag skulle skriva, finns en massa udda grejer att välja mellan!

Hemlis nr. 2: Jag ville egentligen inte spela gitarr
Det var det enda jag kunde komma att tänka på ikväll. Jo, jag har spelat gitarr nu i ca 8 år (om jag inte minns fel), och jag älskar musik, tycker det är helt fantastiskt. Och gitarren är verkligen min hjälp när jag är ledsen eller nere. Då drar man bara fingrarna lite över strängarna, och spelar ut sina sorger. Det är härligt.

Men egentligen, hur passionerad jag än verkar vara i mitt gitarrspelande, ville jag egentligen inte spela gitarr från början. Min dröm som liten var att börja på balett och bli en graciös ballerina (jätteflickigt och jättebarnsligt visst, men live with it). Men mamma skrev in mig på musikskolan istället, av någon anledning. Jag var den enda tjejen i gruppen, och var en av de få som faktiskt stannade kvar en längre tid. Kommer fortfarande ihåg när jag fick min första stämgaffel. Det var tider det.

God natt allesammans, kolla in imorgon igen för nästa hemlis!

Kommentarer

Populära inlägg