Använd smileys people!

En sak som jag verkligen stör mig på är folk som inte vet hur man använder smileysar. Här går man och anstränger sig för att trycka på  två tangenter för att göra mottagaren glad, och så är det vissa som bara skiter i vilket. Bara skriver på, utan känsla eller humor. Seriöst! Du chattar på nätet, du skriver inte ditt testamente. Nej nej, ett samhälle som Sverige kan helt enkelt inte fungera om man inte anstränger sig tillräckligt för att skriva smileysar på nätet. Punkt slut. :).

Kommentarer

  1. Fast.. jag tycker inte om massa smilysar som typ c:, :c, '-', -_- osv.
    Jag kan gå med på att använda :, :(, ;) till folk jag inte känner så bra, men till nära så skiter jag i det!
    Men det mesta blir lättare att förstå med smilysar! :) :) :) :) :) :)

    SvaraRadera
  2. Fint att du följer min blogg Amy :D Mmm du får tycka det, men jag tycker att stämningen blir så tradig utan smileysar! Man vet inte när man kan slappna av XD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg