Kardämumme Bullär

Idag gjorde jag något jättekonstigt, något som jag rent utav avskyr. Jag sprang. Frivilligt. Ja, jag är beredd att verkligen satsa på Coopers test nästa läsår, utan att behöva halvt dö efteråt.

Det var skönt, man svettades och såg förjäklig ut och öronen sprängdes av musiken. Finns inget bättre än jogging.

Jag bakade ikväll igen, börjar bli smått en hobby när jag är uttråkad. Denna gången utmanade jag mig och bakade Leila's kardemumabullar - på mitt sätt (jag var stygg och hade i vispgrädde i fyllningen...fast det inte stod med i receptet! Flämt!)


Föräldrarna kollar på Made in Yugoslavia för femtielfte gången, min kroatiska kusin skrattar i öronen på mig så jag får tinnitus och hunden juckar på sin teddy.
Helt underbar kväll.
http://www.leila.se/kardemummabullar/recept/bakverk/index1,23.htm?id=3247



Kommentarer

Populära inlägg