Jag vill inte gå vidare i tävlingen

Musik Direkt.

Jag ser ju ut som en äkta estet...

Jag var på en s.k. Kickoff igår (som var så himla dryg by the way), där man fick möjlighet att träffa deltagarna i deltävlingen och mingla, och jag märkte en intressant sak: Alla som var där hade sin framtid hängandes på tävlingen. D.v.s. alla som var där ville jobba inom musikindustrin i framtiden.

Att femtonåringar pratade som entreprenörer skrämde mig minst, utan det var det faktum att... De pratade om musik, men på ett helt annat sätt än vad jag hade velat. De pratade om musik som en bransch, som en tävling, som ett måste så att säga.

Jag förstår att musikindustrin är tuff och svår att bli framgångsrik i, därför gav jag upp den drömmen och fokuserade på det realistiska istället. Jag kommer aldrig lyckas inom musikbranschen, och det är okej.

Men... Främst spelar jag musik för att de är kul. Jag lägger ner min kärlek i mina låtar, och varje gång jag spelar vill jag få det så äkta som möjligt. Jag vill inte bara att det ska verka äkta, jag vill verkligen att det ska vara äkta.

Här tyckte jag att vårt band var unikt jämfört med de andra deltagarna, vi spelade bara för att vi älskar musik, och vill ha kul. Man kan omöjligt ha kul under den press som de andra deltagarna utsätts för. Och detta tycker jag är synd.

Så därför hoppas jag på att vårt band inte går vidare i tävlingen, för jag känner att det finns så många fler som faktiskt behöver det. Vi har tävlingen mer som en bonus, och för att visa andra vad vi går för.

Wellwell.. Vi får se hur det går idag! Jag önskar alla deltagarna lycka till :).

Kommentarer

Populära inlägg