Idag är jag officiellt dum i huvudet

*Känner mig som Bad luck- Brian idag...*
Okej, idag har det inte varit min bästa dag.

Så, jag vaknade kl. fem imorse, sjukt taggad inför en friluftsdag i Skrylle. Jag hade tänkt cykla alla de 16 kilometer dit, och för att vara där 8.20 skulle jag cykla ifrån skolan 7.

Allt gick enligt planerna, tills jag skulle börja cykla. Vid första metern hoppade min kedja. Lite störigt, men jag behöll lugnet och på något sätt la jag tillbaka kedjan på rätt plats (med svarta, oljiga fingrar efteråt!)

När jag hade cyklat en bit med värsta pumpmusiken i öronen, märkte jag att mitt framhjul var sumpigt och hade lite luft. Jag tänkte att jag med mina starka ben skulle klara av det, men med några av de brantaste backar jag sett var det förjäkligt (och nu snackar jag inte om 10 gradiga mesbackar, utan jag snackar om 40-50 graders backar!)

Men jag kämpade på även då. Jag kämpade även på när det började småregna, och sedan ösregna, och sedan hagla, och jag cyklade i tights och min gamla klasströja.

Ändå var det inte det som gjorde mig dum i huvudet, nej. För när jag kom fram till Skrylle, märkte jag att ingen från min klass var där. Jag ringde min bästa vän Karluszka (inte så hon egentligen heter men det låter mycket roligare) och frågade var de befann sig. Hennes svar var......hemma. Varför? För att den jäkla friluftsdagen inte började föränn om TVÅ TIMMAR. Och det ösregnade, det var kallt, jag frös och jag var trött.

Jag mådde dåligt så jag behövde gå hem, och för att toppa av dagen fick jag stå därute och skaka i en och en halv timme till... För att mammas iPhone GPS inte fungerade. TOPPENDAG ALLTSÅ!

Kommentarer

Populära inlägg