Underbara vänner

Nu ska jag sitta och klaga på hur dålig dag jag har, trots att jag faktiskt hann med bussen i morse. Fint sommarväder ute, men stressen tar över. Massor att göra, läxor på hög, man glömmer ju de flesta.

Men det går inte att vara nere när man har så underbara vänner som jag har. Hälsning från Rebecka:

"Nu ska jag sitta och le för att jag vet vilken bra dag jag kommer att för jag hann ju trots allt med bussen i morse. Jag har insett att jag han välja att vara glad om jag kämpar. Min underbara vän Rebecka sitter bredvid mig och jag vet hur mycket hon tycker om mig och det tröstar verkligen"// Hennes rättade text av mitt blogginlägg. Är tacksam över allt fint jag har i mitt liv, även om jag inte alltid kan visa det.

Så för att få bort negativa tankar sitter jag i biblioteket, mitt andra hem, i en mysig hörnsoffa och lyssnar på lite juggemusik, Nebo av Nina Badrić (Eurovision 2012, hon är så freaking duktig!!) samtidigt som jag sammanfattar min text om asylpolitik inför en redovisning imorgon. Vi får hoppas att de går bra.

Inte världens roligaste inlägg, så jag kryddar till det med en helt irrelevant bild på en glad struts, bara för gullig! Försök att inte skratta.... eller nej snarare, försök att skratta. Skratta på, skratta är bra!

Kommentarer

Populära inlägg