Hur man vinner argument - Swedish edition

Hej bloggen, redo för ett riktigt kontroversiellt, sågande inlägg såhär på nationaldagen? Jag tycker det låter toppen.

Om man ska köra en liten update, så hade jag bal för ett par dagar sedan och hade super kul! Självklart var jag där med mina allra finaste vänner och det var verkligen det som gjorde kvällen, dock måste jag säga att festen i Tegnérs klubb var riktigt härlig den med.

Now. Ett mönster jag märkt hos särskilt svenskar när det kommer till argument är sättet de argumenterar på. Nu ska jag lära er hur man argumenterar som en riktig svensk (talar ur egen erfarenhet, men no hate masturbate liksom).

1. Inled med ett inlägg där du berättar alla dina åsikter, ha gärna med känsloladdade ord, och var inte rädd att uttrycka dig att din åsikt är den enda rätta, i finare ord såklart, jag menar folk ska ju märka att du har en högre akademisk förmåga än dem.

2. Invänta kritiska kommentarer, som då inte är menade att vara kritiska av personen som skriver kommentarerna, jag menar folk ska ju inte ta illa upp av att bli kallade dumma i huvudet och idioter eller hur?

3. Svara med att du respekterar den andras åsikter, radera sedan innebörden av respekt med att inleda ditt nästföljande svar med "men". Därefter skriver du uttryckligen om varför den andra personen har fel i allt denna gör och att din åsikt är den enda rätta, som du ju så explicit uttryckte i huvudinlägget.

4. Fortsätt i samma mönster, och inkalla gärna andra vänner som kan stötta dig och överrösta den som kommenterat, självklart genom att tydligt uttrycka att du är en underbar person för dina åsikter och att den andra personen som inte håller med bör gömma sig under en sten och skämmas.

5. Invänta den andra personens nederlag, och få en utomordentlig egoboost.

Grattis, du är nu en officiellt trångsynt skitstövel!





Kommentarer

Populära inlägg