Skräpmatsvecka!

Eftersom jag är så himla tråkig av mig annars, har jag bestämt att bjuda på lite bloggkul, eftersom jag inte har något liv förutom att plugga och äta oreos.

Ständigt får man höra hur dåligt skräpmat är för oss, det klassas som kalori och fettbomb och medför flera hälsoproblem. Denna veckan ska jag visa hur underbart skräpmat egentligen kan vara, vilket egentligen går emot allt jag tror på och hur jag lever! :D

Dag 1: Skräpmat är snabbt och gott!
*Från weheartit, as you can tell..*

Skräpmat brukar delas in i två kategorier, snabbmat är en av dem. Det finns helt enkelt inget bättre än pommes dränkta i olja eller hamburgare från trevliga gatukök, och snabbare service får man leta efter! Anledningen till att det smakar så ljuvligt kan bero på att skräpmat består till stor del av fett, socker och salt som leker med dina smaklökar som om din tunga vore en lekplats. Man brukar även tala om att skräpmat är hyper-palatibel mat, d.v.s. ett par fina ord som egentligen ingen bryr sig om.

(Hyper-palatibla matproduter fyller samma funktion som belöningar, vilket kan göra vår hjärna lite vriden, och snabbt beroende, då vi emotionellt  binds tillmaten)

Oj va sugen man blev på skräpmat nu.... 

Kommentarer

Populära inlägg