Stör mig på allt

Okej, idag är det en farlig dag. Inte bara dålig, farlig.

För det första; Syrienkonflikten blandat med samhällets skönhetsideal samt psykologiska problem och egna åsikter blandas i mitt huvud till en enda ilsken soppa.

Det här med egna åsikter då. Jag är för åsiktsfrihet, yttrandefrihet, tryckfrihet och allt det där. Men jag avskyr när folk säger vad de tycker hejvilt. Faktiskt. Jag avskyr att folk ständigt ska gå emot mig och mina ståndpunkter och få mig att känna mig som en total inkompetent nolla, medan de är typ "einstein" av deras generation. Bullshit.

Sen det här med skönhetsidealet. Varför säger folk hela tiden att man ska "våga visa den man är" och "våga vara sig själv" när man i nästa sekund ser massa annonser, reklam och posts om tjejer med revben som sticker ut, oproportionerliga former, och som ska alltså likna "barbie" så mycket som möjligt. Samtidigt ska man vara smart, smal, vacker.... Alltså.... Jag tror inte på omöjlighet, men det måste nog vara det mest orealistiska skitsnacket jag någonsin bekantat mig med.

Egentligen ska jag inte bry mig. Och det är en till sak jag stör mig på. Folk som helt enkelt inte bryr sig, som t.ex. Marilyn Manson, han gör som han vill. Jag hatar det, för det är sånt folk man aldrig kan slå ner. Och jag hatar det faktum att jag inte kan bli sådan.

I'm out.

Kommentarer

Populära inlägg