New year new me?

Snart så är det nyår. Vågar inte ens tänka tillbaka på året som varit, så mycket kul, så mycket musik och dans, så många tårar och besvikelser... Ja det har varit som en berg och dal bana.
Som de allra flesta tar jag det nya året 2015 som en ursäkt för att förbättra mig själv och rätta till mitt liv.

Inne på 9GAG ser jag en massa deprimerade personer som postar saker om att 2014 har varit det värsta året i deras liv och att de haft självmordstankar m.m m.m.

För att vara helt ärlig. Ett år, 365 dagar, påverkar inte hela ens liv. Faktiskt. Även om det kan kännas så. Det som påverkar ens liv är sekunden då man väljer att tappa kontrollen om sig själv och eventuellt, inte uppleva fler nyår.

Man glömmer enkelt att man inte är en marionettdocka, som man så ofta känner sig, utan man är en individ med en fri vilja. Vill man må bra, se till att må bra. Vill man må dåligt, ja då mår man dåligt. Enkelt.

Själv avskyr jag optimism när jag är ledsen och deprimerad (så som idag, en jäkligt dålig dag har det varit, klaga klaga) men det är verkligen det enda som kan hjälpa en ur skiten. Man är deprimerad för att man inte vill vara där. Samtidigt vill man inte må bättre. Alltså va? Man komplicerar för sig själv bara.

I det hela, det är ingen annan än du själv som ser till att du mår bra och är lycklig. Det är den största läxan jag lärt mig detta året (bl.a. i oc med min utskrivning från bup)

Så, istället för att jag ska skriva om vilket helvete 2014 har varit, ska jag skriva om alla positiva saker 2014 har fört med sig!

1. En vit jul

2. Nya fantastiska vänner, som är värda allt för mig (och de gamla också såklart ^-^)

3. Mitt fina skrivbord (Eller mitt nyrenoverade rum för övrigt)

4. Underbara bufféer....

5. Kärlek och samtidigt hjärtesorg (vilket jag inte är glad över men måste lära mig av)

6. En specifik person som gjorde min sommar och höst till den mest fantastiska jag någonsin haft...

7. En plan för framtiden

8. Jag har kommit närmare min familj

9. Jag har skrivit fler nya låtar ^-^

10. CHAI LATTE FRÅN ESPRESSO HOUSE

11. 18 år och myndig

12. Härliga sena repkvällar med bandet under kalla januari och februari

13. Min goda vän Erik som lär mig att spela LoL

14. Ändrat min hårstil

15. Lärt känna mig själv bättre

16. Jag fick en gratis ängel i kroatien som ett samlarobjekt ^-^

17. Alla fina djur jag träffat (och klappat!)

18. En närmare och mer personlig relation till Gud

19. Choklad. Tonvis med choklad.

20. Ett förändrat jag. Inte ett nytt jag, ett förändrat. Jag är inte samma person som jag var 2013, men jag är säkerligen inte någon annan än mig själv heller.

Gott nytt år allesammans, och ha ett... spännande 2015. Inte fantastiskt eller makalöst, utan ett spännande. Man vet aldrig vad som väntar ...:)




Har aldrig sett så många minnen i en bild.. Hej då 2014!

Kommentarer

Populära inlägg