Massa på gång

Idag var jag och badade i Đakovo, tyvärr inte i havet (det enda hav som finns i norra kroatien är böljande solrosfält) men det var skönt, få stekas lite i solen.

Den ena brorsan och hans tjej åkte tillbaka till Sverige imorse, men jag är kvar i hemlandet och på söndag ska jag åka till mitt hjärtas näste - Pelješac, en liten halvö ovanför Dubrovnik. Jag har känt till det stället sen jag var liten, för min mormor har ett hus i Sreser, där träffade jag även min barndomsvän Sofija som jag inte sett på fyra år eftersom hon bor långt uppe i Stockholm (jag hoppas att jag har tur i år och får träffa henne!!!). Dock har det inte varit säkert att vi ens skulle dit, för helt plötsligt vill nästan hela släktaskaran från mammas sida trängas hos mormor, 25 pers och 6 sovrum.... Ja. Men vi fixade det på något sätt, tack gode Gud.

Jag och Marija tänkte cykla till Kruševica idag, grannybyn som är känd för att ha de snyggaste killarna (och det håller jag med om!), men eftersom hennes föräldrar ville att hon skulle slava hemma som hon alltid gör så blev det inget, så jag sitter i deras vardagsrum och tar egobilder istället :).


Kommentarer

Populära inlägg