Summer favourite

Jätteskönt att det snart är sommarlov! I år kommer sommaren vara hektisk som in i, två resor tight inpå varandra för att inte tala om alla grillkvällar och havsutflykter med vännerna man ska ha. Det är jobbigt att vara så populär. Haha I wish.
~I will remember you, will you remember me?
Don't let your love pass me by~ Sarah McLachlan

Igår var jag på klassutflykt till Rövarekulan (tog mig lite tid till att uttala det rätt och inte misstolka), alltså ett naturreservat någonstans i Ingemansland, d.v.s. utanför Löbberöd. Jättefint, pollen och småkryp överallt tjohej!
Men en spännande upptäck var att jag hittade min favoritblomma, Förgätmigej. Älskar färgen, älskar namnet, älskar skörheten och älskar formen.

Det e lite sjukt, efter utflykten gick jag runt och riktigt analyserade alla växter jag stötte på på vägen hem från bussen. Feel like a botaniker.

Kommentarer

Populära inlägg