Homosexualitet

Detta är ett så otroligt känsligt ämne, därför älskar jag att diskutera det. Man kan aldrig säga sin åsikt utan att göra någon sur, men just nu känner jag mig sugen på att diskutera med mig själv så vi kör.

Först och främst: Tycker jag att det är något fel att vara homosexuell? Absolut inte. Det är ditt val vem du vill spendera livet med, inte mitt, och jag tycker det är hemskt att man ska se homosexuella som något annat än vanliga människor, och straffa dem oskyldigt.

MEN. Jag är darwinist, och ur ett sådant perspektiv hade inte homosexualitet räknats som naturligt. Homosexuella kan inte skapa barn tillsammans, vilket är den största drivkraften hos människor vid val av partners, enligt darwinismen. Och helt ärligt tror jag att anledningen till att antalet homosexuella har ökat drastiskt inte är p.g.a. större acceptans, utan det är snarare glorifieringen av det. Jag gillar t.ex. inte det faktum att en prideparad är helt okej, men att ha en heteroparad skulle ses som helt fel och offensivt. Så bara för att någon är homosexuell ska den personen få speciella privilegier?

Och sen det här med kyrkan. Usch vad folk ogillar när jag säger vad jag tycker om att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan.
Jag tycker inte att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan, nej. Anledningen är inte att de ska fråntas grundläggande mänskliga rättigheter, utan anledningen är att jag tycker att man ska respektera det religionen förespråkar, och i den kristna kyrkan ses homosexualitet som onaturligt, troligtvis p.g.a. det som jag nämnde innan (fast man har ofta tagit det till extrema konsekvenser vilket är fel oavsett vilken människa/sexualitet/hudfärg det gäller). Och jag tycker att man ska respektera det.
Jag klampar t.ex. inte in i en moské utan huvudbonad, för att jag föredrar att visa mitt hår, eller går på kristen gudstjänst i kort kjol och linne för att det är varmt ute. Jag gör inte det, för jag respekterar de traditioner som kyrkan har, även om jag inte alltid håller med.

Sen vill jag belysa att jag själv är heterosexuell, men jag kan föreställa mig att de med annan sexualitet kommer känna sig aningen kränkta och säga att jag "inte förstår", att homosexualitet ät något man inte kan hjälpa, och att det är precis lika naturligt som allt annat.
Ja det håller jag med om, homosexualitet är inget man bara väljer, men som sagt, jag tror att det faktum att det glorifierats i många västerländska länder är en bidragande faktor till att homosexualiteten ökat. Jag vet dock inte.

Jag älskar alla människor som är goda, oavsett om de är homosexuella, hetero, fula, fina, tjocka, små, enhörningsfanatiker (va?) vad som helst, vi alla är ju bara människor! Människor av kött och blod (visserligen vatten, celler och lite annat skit) som är så små jämfört med hela universum.

Make love, not war

Kommentarer

Populära inlägg