Min väg till seger

Jag skrev precis ett utdrag i min dagbok som var så otroligt viktigt och upplysande för mig. Det känns som att jag var frågan, och genom frågan har jag fått svaret.

Därför vill jag skriva det här. Gud vet om jag kommer komma ihåg denna bloggen om ett år, eller om tio år. Men det känns tryggt att jag har det här.

"För varje ord jag skriver här blir det min sanning. Min sanning är en lögn, och det känns som att jag kommer dö varje gång någon påminner mig om det. 

Jag spelar ett spel schack med mig själv. Enda sättet jag kommer vinna på är att överlista och manipulera mig själv och ersätta en sanning med en annan.

Än så länge står kungarna upprätt, vilket jag särskilt beundrar den vita kungen för. Knappt har han gjort något motstånd mot alla attacker från fienden, ändå står han stadigt kvar.

Snart är det hans tur. Jag känner det."

Emily Tomas, 2014-08-13

Kommentarer

Populära inlägg