Rostad hjärna till middag någon?

Precis gjort högskoleprovet. Alltså fyfan. Fy. Fan. Glömde hur uttömd på energi man blev efteråt, gissa vem som är pepp på att jobba nudå?....

Det gick väl lite bättre denna gången, jag var definitivt mer säker i mina svar.....på mattedelarna. Språkdelarna var helt sjuka. Sick. Jag är ganska duktig på engelska och språk allmänt, men alltså de som organiserade och arrangerade dem där språkdelarna kan fan inte vara mänskliga.
Alltså det var inte ens svenska!!?? Aj duu nåt know dis

Dessutom är jag inte på världens topphumör idag (inte för att det är typiskt, mörkt, regnigt höstväder ute, har haft högskoleprov och lyssnar på deprimerande musik, nej inte alls). Usch usch.

Jag förstår mig bara inte på folk ibland. Folk kan göra mig så sjukt förvirrad, och samtidigt undrande om vad som egentligen försegår i deras huvuden. Haha alltså häftigt är det egentligen, att vi skolas in som robotar i ett samhällssystem enligt en viss norm och moralmatris, och när någon kommer och talar emot den eller utöver den så förstår vi inte den personen. Alltså wow måste jag säga.

På senare tid har jag faktiskt börjat inse hur mycket det verbala språket betyder för oss. Alltså egentligen, folk kan få en helt annan bild på dig beroende på vilka synonymer, fackord, slang m.m. du använder. Tycker det är sjukt häftigt, och samtidigt läskigt att tänka hur enkelt det är att manipulera folk enbart m.h.a. kontroll av det talade språket.

Tänk då kombinerat med all icke verbal kommunikation. Läskigt indeed...

Personligen vill ju jag också tro att människans kapacitet når utöver blind inlärning som robotar, men det är det enda sättet jag kan se det på. Hela vårt liv är ett skådespel, både socialt och individuellt. Vi framträder på ett sätt med olika människor, beroende på vilket beteende som blivit socialt godkänt sedan tidigare. Så intellekt är väl egentligen att kunna spela så många roller så bra som möjligt?...

Kanske är nyfödda barn smartare än professorer ur en rent humanistisk, ekvivalent synpunkt...

JAG VET INTE OKEJ MIN HJÄRNA ÄR TYP ROSTAD OCH VILL SOVA

Kommentarer

Populära inlägg